Published Date: 20 April 2016
Amsterdam 20 april 2016 - Berkeley Bridge, Documentaal en Superscript kondigen de beschikbaarheid van de PowerPitch aan tijdens Lexpo 2016.

De PowerPitch is een geïntegreerd platform voor advocaten om op een vernieuwende manier snel en effectief pitches en offertes te maken.

Meer en meer moeten kantoren vechten om een opdracht. De concurrentie is sterk en de klant ziet door het uitschrijven van RFP’s en presentaties de mogelijkheid om prijzen te verlagen. Het kantoor moet snel beoordelen of de aanvraag commercieel aantrekkelijk is. Maar omdat de intake op een ongestructureerde manier gebeurt, is het complex en kost het veel tijd om een goede beoordeling te maken. En in de uitwerking van de offerte volgt iedereen vaak een eigen manier van werken, die niet uniform is en de kans op slagen vermindert.

Met de PowerPitch heeft het advocatenkantoor een uniforme en snelle kwalificatie van de aanvraag of offertebezoek. Het systeem bepaalt de kans van slagen en de gestructureerde uitwerking in de pitch zet de juiste koopmotieven in het licht.

Succesvol verkopen is 10% talent en 90% hard werken. Echter, de partners en juridische medewerkers die moeten pitchen zijn waarschijnlijk vaak beter in hun vak dan in verkopen. De PowerPitch helpt hen om structuur in hun verhaal aan te brengen en de klantvraag te doorgronden. En aan de hand van feedback op de inhoud en taal verbetert de PowerPitch de pitches en offertes.

De eerst klanten zijn enthousiast: “Al na één ronde hadden we al een beter verhaal naar de klant toe. De combinatie van vragen, publiceren en feedback zorgt voor direct resultaat – het was direct raak!” aldus Piet Vink, Directeur en Salesmanager bij ETTU.

“De werkstroom van advocaten zal ook in de toekomst voornamelijk komen uit nieuw werk afkomstig van bestaande klanten of ambassadeurs. Pitches zijn met name interessant in het hogere segment en internationale deals” aldus Reinoud Wouters van Documentaal – en hiervoor is de PowerPitch precies voor bedoeld. “Daarnaast zien we ook de trend dat advocaten spontaan nieuwe producten of ideeën aanbieden aan potentiele klanten. Hiervoor configureren wij de specifieke beslisbomen met het kantoor” aldus Rob van der Plasche van Berkeley Bridge. “Dit maakt het systeem onderscheidend voor elk kantoor”.

De PowerPitch is vanaf 20 april 2016 beschikbaar bij Berkely Bridge, Documentaal en Superscript.